Biuro Karier

Jak zorganizować swoją pracę, żeby była efektywna?

Jak zorganizować swoją pracę, żeby była efektywna?

 

Pracujesz zdalnie i masz problem z efektywną organizacją czasu? Wystarczy skorzystać z kilku sprawdzonych rozwiązań, aby poprawić swoją wydajność. Zapomnij o rozpraszaczach, zadbaj o higienę pracy i przede wszystkim – dokładnie planuj swoje obowiązki.

 

Przestrzegaj ustalonego czasu pracy

Skuteczna organizacja polega na dokładnym wyznaczeniu godzin, które będą przeznaczone na realizację obowiązków zawodowych. Ważne jest, aby przestrzegać wcześniejszych ustaleń. Można skorzystać z terminarza lub nowoczesnych narzędzi komputerowych, które okażą się pomocne w efektywnym planowaniu. Pamiętaj o tym, aby czas pracy był dostosowany do Twoich realnych możliwości. Lepiej wyznaczać sobie mniejsze cele, ponieważ okażą się łatwiejsze w realizacji niż dalekosiężne projekty. W trybie home office najważniejszą kwestią jest systematyczność.

 

Pozbądź się rozpraszaczy

Praca online jest związana z dostępem do wielu rozpraszających aplikacji i stron internetowych. Aby pozbyć się pokusy ciągłego zaglądania do social mediów, warto po prostu zablokować wybrane witryny. Dzięki temu zadbamy o płynność wykonywania obowiązków zawodowych i zmniejszymy do minimum ryzyko porzucania pracy na rzecz przyjemności.

 

Nie zapominaj o higienie pracy

Praca zdalna zazwyczaj sprowadza się do realizacji konkretnych zadań na komputerze, za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Długie siedzenie przed monitorem może znacznie obniżyć efektywność, dlatego bardzo ważne jest, aby pamiętać o regularnych przerwach. Najlepiej chociaż co godzinę odchodzić od komputera, odzwyczajając wzrok od bliskiej odległości ekranu. Wystarczy stanąć przed oknem i popatrzeć w dal, przeciwdziałając tym samym uczuciu zmęczenia oczu.

 

Efektywność zdalnego trybu wykonywania obowiązków zawodowych jest zależna od tego, czy uda nam się przestrzegać ustalonych wcześniej zasad i zachować samodyscyplinę. Brak rozpraszających czynników dodatkowo zmotywuje do realizowania zawodowych celów.

 

 

Przeczytaj także:

https://porady.pracuj.pl/zycie-zawodowe/najczestsze-choroby-pracownikow-biurowych/