Rejestracja w systemie IRK
Aby zapisać się na wybrany kierunek nie trzeba znać wyników egzaminu maturalnego (czy też w przypadku studiów II stopnia ocen na dyplomie). Wystarczy wypełnić w Formularzach osobowych zakładkę Wykształcenie, wpisując w nią rodzaj, nazwę i miejscowość ukończonej szkoły, a następnie kliknąć na przycisk Zapisz i dodaj dokument. Na tej stronie trzeba uzupełnić pola oznaczone gwiazdką (rodzaj, rok uzyskania i kraj wydania dokumentu) i kliknąć Zapisz. Następnie pojawi się przycisk Zapisz i edytuj wyniki egzaminu. Po jego kliknięciu będą widoczne zdawane egzaminy oraz ich poziom. Spośród nich trzeba zaznaczyć te zdawane na maturze. Po ich zapisaniu będzie można zapisać się na wybrane kierunki.
WAŻNE! Po uzyskaniu wyników konieczne jest wypełnienie nieuzupełnionych pól (m.in. numer dokumentu i wyniki poszczególnych egzaminów).
Podczas otwartej rejestracji na studia dane można zmieniać bez ograniczeń. W momencie jej zamknięcia nie jest to już możliwe.
Nie. Każdy kandydat może założyć tylko jedno konto.
W panelu logowania należy kliknąć nie pamiętam hasła. Następnie wpisać adres e-mail, na który ma zostać wysłane nowe hasło. W razie problemów z odzyskaniem hasła można również zadzwonić do Uniwersyteckiego Centrum Rekrutacji.
Tak. Nie ma limitu w zapisach na kierunki studiów.
Ustne egzaminy maturalne nie są brane pod uwagę w procesie rekrutacji na UwB.
Opłata rekrutacyjna
Zaksięgowanie opłaty rekrutacyjnej może potrwać kilka dni roboczych.
Jedna rejestracja na kierunek to jedna opłata rekrutacyjna. W przypadku zapisania się na kilka kierunków, opłata rekrutacyjna jest mnożona przez liczbę wybranych kierunków.
Tak. Można tego dokonać w ramach jednego przelewu.
Dane do przelewu znajdują się na koncie kandydata w IRK w zakładce Płatności. W tytule należy wpisać „Opłata rekrutacyjna” oraz swoje imię i nazwisko.
Może. Ważne, aby przelew był dokonany na indywidualny numer rachunku bankowego, zawierający numer PESEL kandydata, dostępny w IRK w zakładce Płatności.
Tak. Ważna jest data wykonania przelewu.
Tak. Można się wypisać z wcześniej wybranego kierunku i zapisać na nowy. Można również po prostu zapisać się na kolejny kierunek i w zakładce Płatności zmienić priorytety swoich płatności (ustal priorytety).
Składanie dokumentów po zakwalifikowaniu
Dokumenty w imieniu kandydata może złożyć osoba trzecia. W tym wypadku konieczne będzie pełnomocnictwo (jego wzór znajdziecie w zakładce Dokumenty do pobrania) oraz kopia dowodu tożsamości kandydata.
Informację o wyznaczonym miejscu i terminie otrzymasz w wiadomości na swoim koncie w IRK.
Na kierunkach studiów, w trakcie których student jest narażony na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia istnieje obowiązek przed rozpoczęciem roku akademickiego dostarczenia przez kandydata zakwalifikowanego do przyjęcia na studia zaświadczenia o braku przeciwskazań do studiowania na nich wystawionego przez lekarza medycyny pracy. Skierowanie na badanie lekarskie wydawane jest podczas składania kompletu wymaganych dokumentów przez kandydata.
Nie. Zdjęcie będzie na ankiecie osobowej i podaniu o legitymację studencką, które zostaną przetransportowane do e-teczki studenta z IRK.
Tak, jeżeli nie zbierze się odpowiednia liczba kandydatów.
Należy złożyc oświadczenie o rezygnacji z przyjęcia na studia.
W tej sprawie prosimy się kontaktować z dziekanatem wydziału/instytutu prowadzącym wybrane studia.
Nie trzeba drukować podania o wydanie legitymacji. Zostanie ono automatycznie zaczytane do e-teczki studenta.
Tak. Wszyscy kandydaci muszą wgrać zdjęcie w systemie IRK.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.