Trzy ogólnouczelniane projekty rozwojowe Uniwersytetu w Białymstoku uzyskały dofinansowanie w konkursie Narodowego Centrum Nauki i Rozwoju na działania służące podnoszeniu kompetencji studentów w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju. Na projekty, pod wspólnym tytułem "Kuźnie Kompetencji studentów Uniwersytetu w Białymstoku", składaj się trzy projekty:
- „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziału Biologiczno - Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku”, który w okresie realizacji 01.08.2017r.- 31.07.2020r. uzyskał łączne dofinansowanie w wysokości 2 162 171,22 zł;
- „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Historyczno - Socjologicznego, Filologicznego oraz Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku”, który w okresie realizacji 01.08.2017r.- 31.07.2020r. uzyskał łączne dofinansowanie w wysokości 1 489 174,11 zł;
- „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Ekonomii i Zarządzania oraz Prawa Uniwersytetu w Białymstoku”, który w okresie realizacji 01.08.2017r.- 31.07.2020r. uzyskał łączne dofinansowanie w wysokości 2 450 577,69 zł.
Uniwersytet uzyskał w sumie 6 101 923,02 zł dofinansowania z Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Za te pieniądze Uniwersytet w Białymstoku we współpracy z przedsiębiorcami zaproponował studentom kilka form wsparcia, dzięki którym podnieśli oni swoje kompetencje, np.:
- wysokiej klasy certyfikowane szkoleniach i warsztaty,
- realizacja prac projektowych pod okiem pracodawców,
- warsztaty z kompetencji miękkich, takich jak efektywna komunikacja z elementami negocjacji, radzenie sobie ze stresem, praca w zespole czy zarządzanie innowacjami.
Realizowane działania były ściśle dopasowane do kierunków studiów, jak i do potrzeb zgłaszanych przez pracodawców, którzy mogą w przyszłości zatrudniać absolwentów. Studenci Wydziału Ekonomii i Zarządzania będą mogli wziąć udział w szkoleniu i egzaminie PMI, co pozwoli im zdobyć rozpoznawalny na całym świecie certyfikat potwierdzający profesjonalizm w zarządzaniu projektami. Studenci biologii, chemii, matematyki i informatyki będą mogli uczestniczyć w szkoleniu dotyczącym metrologii, czyli sposobów dokonywania pomiarów i nadzorowania wyposażenia pomiarowego w laboratoriach. Filolodzy mogą liczyć na certyfikowane szkolenia w zakresie tłumaczeń konsekutywnych, a studenci pedagogiki poznają m.in. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne wykorzystywaną do wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju.
Projekt był skierowany do studentów (I edycja 2017/18, II edycja 2018/19 i III edycja 2019/2020): III roku I stopnia oraz II roku II stopnia oraz ostatniego roku jednolitych studiów magisterskich.
1) „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Historyczno-Socjologicznego, Filologicznego oraz Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku” POWR.03.01.00-00-K349/16
Projekt „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Historyczno- Socjologicznego, Filologicznego oraz Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Osi Priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Okres realizacji projektu: 01.08.2017 r. – 31.07.2020
Budżet projektu: 2 450 577,69 PLN, w tym 2 372 780,55 PLN dofinansowania z Funduszy Europejskich
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji informatycznych, zawodowych, przedsiębiorczości, językowych, komunikacyjnych, pracy w grupie 450 studentów/tek z Wydziałów: Historyczno – Socjologiczny, Filologiczny oraz Pedagogiki i Psychologii UwB poprzez udział w Zajęciach Warsztatowych, Certyfikowanych Szkoleniach i Pracach Projektowych - realizowanych we współpracy z pracodawcami do końca lipca 2020r. oraz zatrudnienie lub kontynuacja kształcenia (na I,II,III stopniu studiów) odsetka 40% absolwentów uczelni, czyli 180 absolwentów objętych wsparciem w projekcie.
W ramach projektu każdy student/ka weźmie udział w:
Korzyści dla studentów płynące z udziału w projekcie:
20 maja 2021 r. złożono wniosek o płatność końcową w związku z zakończeniem realizacji projektu.
7 października IP rozpoczęła korespondencję z UwB zmierzającą do podpisania aneksu do umowy o dofinansowanie projektu i naniesienie niezbędnych zmian we wniosku o dofinansowanie.
Ostatecznie 5 listopada został podpisany aneks do umowy o dofinansowanie projektu, który formalnie zatwierdził zmiany wprowadzone do projektu na podstawie decyzji NCBR z 14 marca 2019 r.
Budżet projektu „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Historyczno-Socjologicznego, Filologicznego oraz Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku”
|
Wartość pierwotna umowy |
Wartość ostateczna umowy |
Wartość rozliczona w ramach projektu |
% wykonania |
Łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych |
1 489 174,11 |
775 611,53 |
561 363,20 |
72,38 |
Dofinansowanie |
1 444 498,11 |
752 343,18 |
544 522,30 |
72,38 |
Wkład własny |
44 676,00 |
23 268,35 |
16 840,90 |
72,38 |
W związku ze zmianą poziomu dofinansowania, nastąpiła korekta kosztów pośrednich. Projekt zgodnie z wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków znalazł się w progu uprawniającym do wyższej stawki kosztów pośrednich, które zostały podniesione z 20 do 25%. Ostatecznie kwota kosztów pośrednich otrzymanych w związku z realizacją projektu wynosi 112 272 ,65 zł.
Pierwotnie zakładano, że Instytucja Pośrednicząca powinna dokonać refundacji środków na podstawie wniosku o płatność końcową w kwocie 9 348,47 zł. po podpisaniu aneksu do umowy o dofinansowanie oczekiwana kwota płatności ze strony NCBR wynosi łącznie 29 422,97 zł czyli ponad 21 tys. zł nadwyżki.
Wskaźniki realizacji projektu „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Historyczno-Socjologicznego, Filologicznego oraz Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku”
Wskaźniki |
Wartości zakładane docelowo |
Wartości zmniejszone na wniosek beneficjenta |
Wartości osiągnięte |
% realizacji |
WSKAŹNIKI PRODUKTU |
||||
Liczba osób objętych wsparciem z EFS w celu podniesienia kompetencji w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju |
450 |
225 |
172 |
76,4 |
Liczba studentów/tek Wydziałów:Histor.-Socjolog., Filologiczny, Pedag. i Psych. objętych zad.praktycznymi w formie projektowej w zespołach projektowych(Prace Projektowe) w ramach wsp. z EFS w celu podniesienia kompetencji zawodowych(KZ),analitycznych(KA) i pracy w grupie(PwG) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do 31.07.2020 roku |
450 |
225 |
165 |
73,3 |
Liczba studentów/tek Wydziałów:Historyczno-Socjologiczny, Filologiczny, Pedagogiki i Psychologii objętych Zajęciami Warsztatowymi (ZW) w ramach wsparcia z EFS w celu podniesienia kompetencji komunikacyjnych (KK), zawodowych(KZ), w zakresie przedsiębiorczości (KP) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do końca lipca 2020 roku |
450 |
225 |
172 |
76,4 |
Liczba studentów/tek Wydziałów:Historyczno-Socjologiczny, Filologiczny, Pedagogiki i Psychologii objętych Certyfikowanymi Szkoleniami w ramach wsparcia z EFS kształcącymi kompetencje z grupy kompetencji: informatycznych (KI), zawodowych (KZ), i językowych(KJ) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju końca lipca 2020 roku |
450 |
225 |
169 |
75,1 |
WSKAŹNIKI REZULTATU |
||||
Liczba osób, które podniosły kompetencje w ramach działań uczelni wspartych z EFS |
450 |
154 |
165 |
107,1 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Historyczno-Socjologiczny, Filologiczny, Pedagogiki i Psychologii, którzy podnieśli kompetencje komunikacyjne (KK), zawodowe(KZ), w zakresie przedsiębiorczości (KP) w ramach udziału w Zajęciach Warsztatowych (ZW) do końca lipca 2020 roku |
450 |
154 |
170 |
110,4 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Historyczno-Socjologiczny, Filologiczny, Pedagogiki i Psychologii, którzy podniośli kompetencje informatyczne (KI), zawodowe (KZ), językowe (KJ) w ramach udziału w Certyfikowanych Szkoleniach do końca lipca 2020 roku. |
450 |
154 |
169 |
109,7 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Historyczno-Socjologiczny, Filologiczny, Pedagogiki i Psychologii, którzy podniośli kompetencje zawodowe(KZ),analityczne(KA) i pracy w grupie(PwG) w ramach udziału w Pracach Projektowych(PP) do końca lipca 2020 roku |
450 |
154 |
165 |
107,1 |
Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 miesięcy od zakończenia kształcenia |
40% |
― |
57,31% |
― |
2) „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziału Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku” POWR.03.01.00-00-K350/16
Projekt „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziału Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Osi Priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Okres realizacji projektu: 01.08.2017 r. – 31.07.2020
Budżet projektu: 2 162 171,22 PLN, w tym 2 096 479,32 PLN dofinansowania z Funduszy Europejskich
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji informatycznych, zawodowych, przedsiębiorczości, językowych, komunikacyjnych, pracy w grupie 450 studentów/tek z Wydziałów Biologiczno – Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki UwB poprzez udział w Zajęciach Warsztatowych, Certyfikowanych Szkoleniach i Pracach Projektowych - realizowanych we współpracy z pracodawcami do końca lipca 2020r. oraz zatrudnienie lub kontynuacja kształcenia (na I,II,III stopniu studiów) odsetka 40% absolwentów uczelni, czyli 180 absolwentów objętych wsparciem w projekcie.
W ramach projektu każdy student/ka weźmie udział w:
Korzyści dla studentów płynące z udziału w projekcie:
17 maja 2021 r. złożono wniosek o płatność końcową w związku zakończeniem realizacji projektu.
Zakontraktowano łącznie:
Uczestnikami tych zajęć było 159 studentów (70 studentów w I edycji, 25 w II i 64 w III).
Podsumowanie wskaźników realizacji projektu „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziału Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku”
Wskaźniki |
Wartości zakładane docelowo |
Wartości zmniejszone na wniosek beneficjenta |
Wartości osiągnięte |
% realizacji |
WSKAŹNIKI PRODUKTU |
||||
Liczba osób objętych wsparciem z EFS w celu podniesienia kompetencji w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju |
315 |
160 |
159 |
99,4 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki objętych Certyfikowanymi Szkoleniami w ramach wsparcia z EFS kształcącymi kompetencje z grupy kompetencji: informatycznych (KI), zawodowych (KZ), przedsiębiorczości (KP) i językowych (KJ) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do końca lipca 2020 r. |
315 |
160 |
159 |
99,4 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki objętych Zajęciami Warsztatowymi (ZW) w ramach wsparcia z EFS kształcącymi kompetencje z grupy kompetencji: zawodowe (KZ), przedsiębiorczości (KP), komunikacyjne (KK), informatyczne (KI) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do końca lipca 2020 r. |
315 |
160 |
159 |
99,4 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki objętych zad. Praktycznymi real. W formie projekt. w zespołach projek. (Prace Projektowe) w ramach wsp. Z EFS w celu podniesienia kompetencji zawodowych (KZ), analitycznych (KA) i pracy w grupie (PwG) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do końca lipca 2020 r. |
315 |
160 |
159 |
99,4 |
WSKAŹNIKI REZULTATU |
||||
Liczba osób, które podniosły kompetencje w ramach działań uczelni wspartych z EFS |
315 |
110 |
131 |
119,1 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki, którzy podnieśli kompetencje informatyczne (KI), zawodowe (KZ), przedsiębiorczości (KP), językowe (KJ) w ramach udziału w Certyfikowanych Szkoleniach do końca lipca 2020 r |
315 |
110 |
131 |
119,1 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki, którzy podnieśli kompetencje zawodowe (KZ), przedsiębiorczości (KP), komunikacyjne (KK), informatyczne (KI) w ramach udziału w Zajęciach Warsztatowych (ZW) do końca lipca 2020 r |
315 |
110 |
157 |
142,7 |
Liczba studentów/tek Wydziałów: Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki, którzy podnieśli kompetencje zawodowe(KZ),analitycznych(KA) i pracy w grupie(PwG) w ramach udziału w Pracach Projektowych(PP) do końca lipca 2020 r |
315 |
110 |
156 |
141,8 |
Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 miesięcy od zakończenia kształcenia |
40% |
― |
73,58% |
― |
Zestawienie kosztów poniesionych na realizację projektu „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziału Biologiczno-Chemicznego oraz Matematyki i Informatyki Uniwersytetu w Białymstoku”
Rodzaj kosztów |
Kwota określona pierwotnie w projekcie |
Kwota zmniejszona w wyniku obniżenia wskaźników |
Kwota wydana w wyniku realizacji projektu |
% wydatkowania |
k. bezpośrednie |
1 880 148,90 |
940 074,45 |
826 052,42 |
87,87 |
k. pośrednie |
282 022,32 |
141 011,14 |
123 907,86 |
|
Razem |
2 162 171,22 |
1 081 085,59 |
949 960,28 |
Wartość dofinansowania z NCBR ogółem wynosi 915 182,10 zł. Pozostała kwota stanowiąca różnicę między wartością kosztów kwalifikowalnych (949 960,28) a wartością dofinansowania stanowi wkład własny wyceniony na 34 778,18 zł w postaci kosztów eksploatacji pomieszczeń UwB udostępnionych na realizację zajęć w ramach projektu.
3) „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Ekonomii i Zarządzania oraz Prawa Uniwersytetu w Białymstoku” POWR.03.01.00-00-K296/16
Projekt „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Ekonomii i Zarządzania oraz Prawa Uniwersytetu w Białymstoku” jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Osi Priorytetowej III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju, Działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Okres realizacji projektu: 01.08.2017 r. – 31.07.2020
Budżet projektu: 2 450 577,69 PLN, w tym 2 372 780,55 PLN dofinansowania z Funduszy Europejskich
Celem głównym projektu jest podniesienie kompetencji informatycznych, zawodowych, przedsiębiorczości, językowych, komunikacyjnych, pracy w grupie 450 studentów/tek z Wydziałów: Ekonomii i Zarządzania oraz Prawa UwB poprzez udział w Zajęciach Warsztatowych, Certyfikowanych Szkoleniach i Pracach Projektowych - realizowanych we współpracy z pracodawcami do końca lipca 2020r. oraz zatrudnienie lub kontynuacja kształcenia (na I,II,III stopniu studiów) odsetka 40% absolwentów uczelni, czyli 180 absolwentów objętych wsparciem w projekcie.
W ramach projektu każdy student/ka weźmie udział w:
Korzyści dla studentów płynące z udziału w projekcie:
27 maja 2021 r. złożono wniosek o płatność końcową w związku zakończeniem realizacji projektu.
Zakontraktowano łącznie:
Uczestnikami tych zajęć było 199 studentów (78 studentów w I edycji, 52 w II i 69 w III).
Podsumowanie wskaźników realizacji projektu „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Ekonomii i Zarządzania oraz Prawa Uniwersytetu w Białymstoku”
Wskaźniki |
Wartości zakładane docelowo |
Wartości zmniejszone na wniosek beneficjenta |
Wartości osiągnięte |
% realizacji |
|
|
WSKAŹNIKI PRODUKTU |
||||
Liczba osób objętych wsparciem z EFS w celu podniesienia kompetencji w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju |
450 |
225 |
199 |
88,4 |
|
Liczba studentów/tek Wydziałów:Ekonomia i Zarządzanie oraz Prawa objętych Certyfikowanymi Szkoleniami w ramach wsparcia z EFS kształcącymi kompetencje z grupy kompetencji: informatycznych (KI), zawodowych (KZ), przedsiębiorczości(KP) i językowych(KJ) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju końca lipca 2020 roku |
450 |
225 |
198 |
88,0 |
|
Liczba studentów/tek Wydziałów:Ekonomia i Zarządzanie oraz Prawa objętych zad.praktycznymi real. w formie projektowej w zespołach projektowych(Prace Projektowe) w ramach wsp. z EFS w celu podniesienia kompetencji zawodowych(KZ),analitycznych(KA) i pracy w grupie(PwG) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do końca lipca 2020 roku |
450 |
225 |
199 |
88,4 |
|
Liczba studentów/tek Wydziałów:Ekonomia i Zarządzanie oraz Prawa objętych Zajęciami Warsztatowymi (ZW) w ramach wsparcia z EFS w celu podniesienia kompetencji komunikacyjnych (KK), zawodowych(KZ), informatycznych (KI) w obszarach kluczowych dla gospodarki i rozwoju kraju do końca lipca 2020 roku |
450 |
225 |
199 |
88,4 |
|
|
WSKAŹNIKI REZULTATU |
||||
Liczba osób, które podniosły kompetencje w ramach działań uczelni wspartych z EFS |
450 |
154 |
187 |
121,4 |
|
Liczba studentów/tek Wydziałów: Ekonomia i Zarządzanie oraz Prawo, którzy podniośli kompetencje informatyczne (KI), zawodowe (KZ), przedsiebiorczości (KP), językowe (KJ) w ramach udziału w Certyfikowanych Szkoleniach do końca lipca 2020 roku. |
450 |
154 |
187 |
121,4 |
|
Liczba studentów/tek Wydziałów: Ekonomia i Zarządzanie oraz Prawo, którzy podniośli kompetencje komunikacyjne(KK), zawodowe(KZ), informatyczne (KI) w ramach udziału w Zajęciach Warsztatowych (ZW) do końca lipca 2020 roku. |
450 |
154 |
199 |
129,2 |
|
Liczba studentów/tek Wydziałów: Ekonomia i Zarządzanie oraz Prawo, którzy podniośli kompetencje zawodowe(KZ),analitycznych(KA) i pracy w grupie(PwG) w ramach udziału w Pracach Projektowych(PP) do końca lipca 2020 roku. |
450 |
154 |
199 |
129,2 |
|
Odsetek objętych wsparciem EFS absolwentów uczelni, którzy kontynuowali kształcenie lub podjęli zatrudnienie w ciągu 6 miesięcy od zakończenia kształcenia |
40% |
― |
61,31% |
― |
|
Zestawienie kosztów poniesionych na realizację projektu „Kuźnia Kompetencji studentów Wydziałów Ekonomii i Zarządzania oraz Prawa Uniwersytetu w Białymstoku”
Rodzaj kosztów |
Kwota określona pierwotnie w projekcie |
Kwota zmniejszona w wyniku obniżenia wskaźników |
Kwota wydana w wyniku realizacji projektu |
% wydatkowania |
k. bezpośrednie |
2 130 937,14 |
1 065 468,57 |
763 070,44 |
71,62 |
k. pośrednie |
319 640,55 |
159 820,26 |
114 460,57 |
|
Razem |
2 450 577,69 |
1 225 288,83 |
877 531,01 |
Wartość dofinansowania z NCBR ogółem wynosi 845 646,98 zł. Pozostała kwota stanowiąca różnicę między wartością kosztów kwalifikowalnych (877 531,01) a wartością dofinansowania stanowi wkład własny wyceniony na 31 884,03 zł w postaci kosztów eksploatacji pomieszczeń UwB udostępnionych na realizację zajęć w ramach projektu.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.