Od 19 do 30 marca br. na Wydziale Nauk o Edukacji i Wydziale Prawa przebywa 22-osobowa grupa naukowców z Mongolii, którzy - w ramach realizacji projektu Erasmus plus MELINC ("Training teachers for inclusion in Mongolia") - rozwijają w naszym ośrodku swoją wiedzę i umiejętności w zakresie kształcenia nauczycieli do edukacji włączającej. Liderką tego projektu jest prof. Gracienne Lauwers z Vrije Universiteit Brussel (Belgia).
21 marca br. odbyło się spotkanie z prorektorem UwB ds. kształcenia - dr. hab. Krzysztofem Korotkichem, prof. UwB, podczas którego dyskutowano o problemach i wyzwaniach dydaktyki akademickiej w obu krajach.
- Cieszę się, że podczas tej wizyty udało nam się naszkicować mapę wyzwań i potrzeb w tym zakresie, które możemy wspólnie rozwiązywać. Dyskutowaliśmy m.in. o włączaniu innowacyjnych metod i form pracy do procesu kształcenia studentów (np. tutoringu) czy też wykorzystywaniu narzędzi ICT do usprawniania pracy nauczycieli akademickich - podkreśla prorektor K. Korotkich.
Obecna na spotkaniu - dr Marta Kowalczuk-Walędziak, prodziekan Wydziału NoE ds. współpracy międzynarodowej - przedstawiła z kolei potencjalne formy i kierunki współpracy partnerskiej (naukowej, dydaktycznej) pomiędzy Uniwersytetem w Białymstoku a uczelniami reprezentowanymi przez gości (Mongolian State University of Education, Dornod University, Khovd University).
Strona internetowa powstała w ramach projektu „Nowoczesny Uniwersytet dostępny dla wszystkich”
(umowa nr POWR.03.05.00-00-A007/20) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.