Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku przy współpracy z Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku zaprasza nauczycieli, naukowców oraz osoby zainteresowane rozwojem nowoczesnych technologii w edukacji językowej na konferencję pt. Lingwistyka w dobie AI. Wydarzenie odbędzie się 17 października 2024 r. w siedzibie CEN, przy ul. Złotej 4. Początek o godz. 10.
W programie konferencji przewidziane są wystąpienia ekspertów, panele dyskusyjne oraz praktyczne warsztaty, które przybliżą uczestnikom najnowsze zastosowania sztucznej inteligencji w edukacji językowej. Gościem specjalnym będzie dr hab. Joanna Kuć, prof. UwB, która zaprezentuje innowacyjną aplikację AI stworzoną w celu rozpoznawania symptomów emocjonalnych u dzieci.
Prof. UwB Joanna Kuć jest pracownikiem badawczo-dydaktycznym Zakładu Językoznawstwa Polonistycznego i Komparatystyki Uniwersytetu w Białymstoku. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół historii i socjologii języka, glottodydaktyki, bilingwizmu oraz aspektów związanych z zagadnieniami neurologopedii klinicznej. Jest autorką publikacji z zakresu językoznawstwa historycznego: Polszczyzna łukowskich aktów notarialnych z początku XIX wieku (2013), genologii lingwistycznej: Historyczne inwentarze notarialne jako źródła do badań językoznawczych (2022) oraz logopedii: Bilingwizm i mutyzm w kontekście opóźnionego rozwoju mowy (2018) oraz Nowe trendy w teorii i praktyce logopedycznej (2022). Jest też autorką podręcznika do nauczania języka polskiego jako obcego, wykorzystującego europejskie teksty lingwokulturowe: Legendy Starego Kontynentu. Teksty i ćwiczenia dla obcokrajowców (2021).
Program konferencji:
Panelistki:
mgr Eliza Krotke - absolwentka filologii polskiej, filologii angielskiej i studiów podyplomowych dla tłumaczy przysięgłych. Nauczyciel języka angielskiego z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, pracownik Wydziału Filologicznego Uniwersytetu w Białymstoku,
dr Anna Sańczyk-Cruz jest adiunktem na Uniwersytecie w Białymstoku na Wydziale Filologicznym w Katedrze Językoznawstwa Porównawczego i Stosowanego w Zakładzie Translatoryki i Dydaktyki Języków Obcych. Jej zainteresowania zawodowe i badawcze obejmują obszary językoznawstwa stosowanego, glottodydaktyki oraz edukacji interkulturowej,
dr Agnieszka Dzięcioł-Pędich pracuje w Studium Języków Obcych Uniwersytetu w Białymstoku, gdzie prowadzi zajęcia z języka angielskiego specjalistycznego. Związana jest też z Wydziałem Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku, gdzie prowadzi zajęcia na filologii angielskiej m.in. z nauczania języka angielskiego u uczniów ze specyficznymi różnicami w uczeniu się. Współpracuje też z Oxford University Press, szkoląc nauczycieli m.in. z Hiszpanii i Chile z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych. Jest członkiem IP SEN SIG (Inclusive Practices and Special Educational Needs Special Interest Group) – organizacji promującej praktyki włączające w nauczaniu języka angielskiego. Jej zainteresowania naukowe obejmują: nauczanie języka angielskiego do celów specjalistycznych, rozwój zawodowy nauczycieli języka angielskiego oraz specjalne potrzeby edukacyjne.
Karolina Kasperska to nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu organizacjami i projektami. Jej obszary specjalizacji obejmują szkolenie nauczycieli, nauczanie języka angielskiego (ELT) oraz edukację w sytuacjach kryzysowych. Szczególnie interesuje się badaniami nad nauczaniem języka angielskiego, koncentrującymi się na integracji technologii, umiejętnościach językowych i potrzebach nauczycieli. Karolina Kasperska podzieli się kluczowymi wnioskami z najnowszego raportu British Council na temat sztucznej inteligencji w nauczaniu języka angielskiego. Raport uwzględnia trzy perspektywy: wyniki badań literaturowych, opinie nauczycieli oraz poglądy ekspertów. Omówię obecne wyzwania i obawy nauczycieli związane z integracją AI oraz przeanalizuję praktyczne implikacje dla nauczania języka angielskiego i języków obcych. Podczas wystąpienia zostaną zaprezentowane wyniki badań British Council nad sposobami wykorzystania AI w warsztacie nauczyciela języków obcych.
„AI w Pisaniu Prac: Narzędzia, Korzyści i Pułapki” - Dominika Romaniuk-Cholewska - godz. 12:00-13:30, sala 203,
„Narzędzia AI w pracy nauczyciela – praktyczne przykłady ćwiczeń językowych na lekcjach języka obcego wygenerowanych przy pomocy sztucznej inteligencji” - Marta Cichosz (język angielski), Emilia Perkowska (język niemiecki) - godz. 13:30-15:00, sala 203.
Strona internetowa powstała w ramach projektu „Nowoczesny Uniwersytet dostępny dla wszystkich”
(umowa nr POWR.03.05.00-00-A007/20) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.