Wydział Filologiczny Uniwersytetu w Białymstoku zaprasza w dniu 27.11 (czwartek), o godz. 18.00 na wykład prof. J. Baptisty (Universidade do Algarve, Portugalia) zatytułowany "The AI Tsunami in Education: Navigating Innovation Without Shipwrecking Pedagogy".
Opis Autora:
This talk examines the rapid expansion of generative AI in Higher Education and how to harness its potential without compromising pedagogical integrity. Drawing on practical examples—active learning with ChatGPT, a domain-specific tutoring bot for NLP, AI-generated quizzes integrated into Moodle, and transparent guidelines for signalling AI use—I argue that the challenge is not whether to use AI, but how to integrate it responsibly. The goal is to transform AI from a disruptive wave into a structured pedagogical ally that enhances learning, supports instructors, and promotes ethical academic practice.
Link do spotkania w aplikacji MS Teams:
https://teams.microsoft.com/meet/31232981823976?p=MGigAvVpxj1odF07ur
Jorge Baptista is Associate Professor with Agregação (~Habilitation) at the University of Algarve, Faro, Portugal and Senior Researcher at the Human Language Technology Lab of INESC-ID Lisboa (Portugal). His work spans syntax and semantics of Portuguese, computational linguistics, lexical resources, and text readability/complexity, with a strong focus on integrating linguistic theory and NLP resources and applications. He has participated in multiple national and European projects and is actively developing AI-based pedagogical resources for higher education.
W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.