PJM - tłumacz języka migowego

i360 Sp. z o.o.


logo_i360_male_kolor_1  T.Makaruk 1_1

Z cyklu „Rozmowy z pracodawcą” dziś naszym gościem jest Prezes Zarządu i współwłaściciel i360 Sp. z o.o.,  dr Tomasz Makaruk

i360 Sp. z o.o. to firma usługowa, która specjalizuje się w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi B2C i motywacyjnymi B2B (www.i360.com.pl). i360 Sp. z o.o. posiada doświadczenia w tworzeniu, zarządzaniu, re-engineeringu, łączeniu oraz zamykaniu programów lojalnościowych  Spółka została uznana za lidera kategorii „Posiada umiejętność skutecznych organizacji programów lojalnościowych” w latach 2014, 2013, 2012, 2011 przez MB SMG/KRC w ogólnopolskim badaniu prowadzonym wśród marketerów – organizatorów programów lojalnościowych. i360 Sp. z o.o. została także uznana przez Dziennik Gazetę Prawną za SuperBohatera małych i średnich przedsiębiorstw (2014 r.) oraz za najszybciej rozwijającą się spółkę w woj. mazowieckim (2013 r.) 

BK: Jakich kwalifikacji oczekuje Pan od absolwentów wchodzących na rynek pracy?

dr Tomasz Makaruk: Strategią rekrutacji obowiązującą w i360 jest zatrudnianie studentów ostatnich dwóch lat studiów bądź absolwentów bez doświadczenia zawodowego. Każdą osobę, która dołącza do Zespołu uczymy praktycznych aspektów zawodu w oparciu o własne ponad piętnastoletnie doświadczenie w pracy zawodowej Partnerów Zarządzających. Z tego względu oczekiwania wobec kwalifikacji są podstawowe i dotyczą znajomości podstaw ekonomii i praktycznej umiejętności obsługi pakietu Microsoft Office. Niestety rzeczywistość dnia codziennego jest taka, iż znalezienie absolwenta wyższej uczelni, który w praktyce potrafi płynnie korzystać z Excela na poziomie tabel przestawnych jest bardzo trudne.

 

BK: Często mówi się o umiejętnościach miękkich. Czy ceni Pan sobie takie. Jeśli tak to jakie konkretnie?

dr Tomasz Makaruk: Praca w firmie usługowej działającej na rynku outsourcingu wsparcia sprzedaży wymaga doskonałych umiejętności komunikacyjnych, odnalezienia się w pracy zarówno zespołowej i indywidualnej, a przede wszystkim umiejętności planowania swojej pracy i dotrzymywania terminów.

 

BK: Jakie błędy rażą Pana najbardziej w cv i w liście motywacyjnym lub na rozmowie kwalifikacyjnej studentów i  absolwentów?

dr Tomasz Makaruk: W ciągu roku czytam średnio ponad 500 życiorysów. To co bardzo często dyskwalifikuje kandydata do pracy na etapie lektury CV i listu motywacyjnego, to strategia poszukiwania pracy metodą „na ilość”. Jako pracodawca, zlecając publikację ogłoszenia rekrutacyjnego, w najdrobniejszych szczegółach analizuję jego treść w zakresie oczekiwań wobec kandydatów i zadań na danym stanowisku pracy. Później w życiorysie i liście motywacyjnych chcę zobaczyć, w jaki sposób dana osoba wpisuje się w te oczekiwania. Jeżeli zamiast tego dostaję „standardowe” dokumenty wysłane już dziesiątki razy (to naprawdę widać!)  w tej samej formie do wielu potencjalnych pracodawców, to mam wrażenie że obie strony po prostu tracą swój czas. Nadto, razi wpisywanie do życiorysu dwu lub trzymiesięcznych epizodów zawodowych. Z perspektywy pracodawcy oznaczają one, iż dana osoba nie potrafi utrzymać miejsca pracy, co z dużym prawdopodobieństwem może się powtórzyć. I finalnie, zawsze kończę lekturę po wyłapaniu pierwszego błędu ortograficznego lub literówki. Życiorys to wizytówka osoby.

 

BK: Co Pan sądzi o lokalnym (białostockim lub warszawskim) rynku pracy i jak on wygląda na tle Polski?

dr Tomasz Makaruk: i360 posiada biuro zarówno w Białymstoku, jak i w Warszawie. To dwa zupełnie różne i nieporównywalne rynki. Główna różnica polega przede wszystkim na dysproporcji relacji liczby pracodawców do liczby kandydatów do pracy.  i360 bardzo aktywnie rozwija swoje biuro w Białymstoku, zwiększając poziom zatrudnienia i zajmowaną powierzchnię. Zawsze w pierwszej kolejności staramy się szukać kandydatów z tego miasta.  Osobiście ogromnie cieszy mnie współpraca z Wydziałem Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Białymstoku. Chciałbym, aby Wydział był swoistą kuźnią kadr dla naszego przedsiębiorstwa. Pomimo różnic w specyfice rynków, nie dostrzegam szczególnych różnic w kwalifikacji białostoczan w porównaniu z kandydatami z innych części Polski. 

BK: Absolwentów jakich kierunków studiów najchętniej widziałby Pan w swojej firmie?

dr Tomasz Makaruk: To kwestia wtórna wobec umiejętności miękkich, a także znajomości narzędzi wykorzystywanych w codziennej pracy biurowej, o których rozmawialiśmy wcześniej.

 

BK: Jak wyglądała Pana ścieżka kariery?

dr Tomasz Makaruk: Pracuję zawodowo od 1996 r. Swoją karierę mogę podzielić na 3 etapy zawodowe. Pierwszy z nich obejmował pracę w działach marketingu międzynarodowych korporacji, takich jak np. Mars (podówczas Masterfoods) czy Michelin. Był to czas intensywnej nauki i zdobywania doświadczeń. Drugim etapem była praca w działach sprzedaży oraz stanowiska zarządcze w firmach usługowych, które jako najemny manager rozwijałem na rzecz ich właścicieli. Trzeci etap, związany z inwestycją oszczędności, powołaniem do życia i zarządzaniem i360 trwa od 2009 r. nieprzerwanie do dziś. Równocześnie przez większość tego okresu starałem się kontynuować naukę. Po obrotnie pracy magisterskiej w Szkole Głównej Handlowej, ukończyłem studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim, następnie studia doktoranckie w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH, aby formalnie zamknąć etap edukacji akademickiej na Harvard Business School w Stanach Zjednoczonych w ramach Executive Education.

 

BK: Jedna rada na przyszłość dla studentów i absolwentów?

dr Tomasz Makaruk: Zanim wyślecie pierwsze CV w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę, miejcie jasną wizję swojej kariery na kolejne 10 lat.

 

BK: Dziękujemy za rozmowę.

 

©2023 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności Uniwersytetu w Białymstoku. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.