PJM - tłumacz języka migowego

          Erasmus+, Fundusze Europejskie, UE - logotypy

Rekrutacja na wyjazdy w ramach programu Erasmus+ jest prowadzona przez Koordynatorów Wydziałowych, których lista znajduje się poniżej. W chwili obecnej zakończone zostało przyjmowanie zgłoszeń na wyjazdy semestralne i roczne w roku akademickim 2024/25. Jeśli nie zostaną wykorzystane wszystkie środki przeznaczone na wyjazdy na studia, rekrutacja uzupełniająca odbędzie się w październiku 2024 i dotyczyć będzie wyjazdów w semestrze letnim 2024/25.

INFORMACJE OGÓLNE

Przed wyjazdem:

- po zakwalifikowaniu na wyjazd należy przejść proces aplikacji do uczelni partnerskiej. Zazwyczaj uczelnie partnerskie wysyłają bezpośrednio do studenta informacje na temat obowiązującej procedury aplikacyjnej po otrzymaniu nominacji. Jeżeli tak się nie stanie - informacji należy szukać na stronie internetowej danej uczelni. Należy pamiętać, aby nie przekroczyć terminu aplikowania, który każda uczelnia określa indywidualnie.

- przygotuj Learning Agreement (jest on zazwyczaj wymagany już podczas aplikowania do uczelni partnerskiej) i uzyskaj na nim wszystkie wymagane podpisy. Uniwersytet w Białymstoku zgodnie z dyrektywami Komisji Europejskiej przystepuje do projektu Erasmus Without Paper. Aktualnie wdrażany jest Online Learning Agreement. Równolegle w obiegu pozostają papierowe wersje dokumentów.   

- uzyskaj Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) w wojewódzkim oddziale NFZ. W przypadku konieczności posiadania potwierdzenia uprawnień do ubezpieczenia zgłoś się do Działu Współpracy Międzynarodowej (DWM) z wypełnionym formularzem zaświadczenia do NFZ w celu uzyskania podpisu. Należy to zrobić przed podpisaniem umowy finansowej;

- wykup ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, obowiązujące na terenie kraju, do którego się wybierasz (np. Euro 26, ISIC lub inne);

- dostarcz do DWM Acceptance Letter - zaświadczenie o przyjęciu na studia z uczelni partnerskiej (wystarczy email) z dokładnymi datami pobytu (w przypadku braku dokładnych dat na dokumencie wymagane dostarczenie kopii kalendarza akademickiego);

- prześlij na adres erasmus@uwb.edu.pl informacje niezbędne do podpisania umowy i umów się z wyprzedzeniem na spotkanie z pracownikiem DWM. 

W trakcie pobytu:
- w ciągu 30 dni od rozpoczęcia pobytu istnieje możliwość wprowadzenia zmian w liście planowanych do zrealizowania przedmiotów. Zmiany muszą być wprowadzone na piśmie w Learning Agreement During the Mobility i zatwierdzone przez koordynatorów obu uczelni oraz studenta;

- jeśli nastąpiły jakiekolwiek zmiany w dacie rozpoczęcia lub zakończenia pobytu, w stosunku do planowanych, należy niezwłocznie zgłosić to do DWM; 

- studenci, którzy chcą ubiegać się o przedłużenie pobytu muszą dostarczyć do Działu Współpracy Międzynarodowej zgodę na przedłużenie z Uczelni Partnerskiej oraz wydziału macierzystego (w tym celu składa się podanie do Dziekana - można to zrobić za pośrednictwem Koordynatora Wydziałowego). Pobierz wzór podania. Termin składania podań o przedłużenie pobytu upływa w połowie grudnia. Stypendium na przedłużenie pobytu zostanie przyznane wg kolejności zgłoszeń, na podstawie dostępności środków przyznanych uczelni z Agencji Narodowej. Osoby, które złożyły wnnioski, ale nie otrzymały dofinansowania z powodu niewystarczających środków, mogą uzyskać dofinansowanie pod warunkiem uzyskania przez uczelnię dodatkowych środków z Agencji Narodowej (decyzja w tej sprawie ogłaszana jest w połowie stycznia).

Przed powrotem - upewnij się, że zostały podpisane wszystkie potrzebne dokumenty:

Learning Agreement - części Before i During Mobility (jeśli były wprowadzane zmiany) ze wszystkimi wymaganymi podpisami (akceptowalny skan lub wersja elektroniczna dokumentu). 

Letter of Confirmation/ Certificate of Attendance - poświadczenie pobytu lub inny dokument zawierający dokładne daty pobytu na stypendium, potrzebny do rozliczenia finansowego; ORYGINAŁ - dostarczany do DWM.

W celu rozliczenia wyjazdu student powinien: 

  • przedstawić podpisane LA – część before i during mobility (jeśli były zmiany) – wystarczająca jest kopia/skan;
  • dostarczyć Transcript of Records lub Learning Agreement After the Mobility - wykaz zaliczeń uzyskanych na wymianie wraz z ocenami; powinien zawierać podpis uczelni partnerskiej  (wymagany jest oryginał/ dokument z kwalifikowanym podpisem elektronicznym); ORYGINAŁ - powinien ostatecznie znaleźć się w dziekanacie, do DWM dostarczamy kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Jeśli nie ma możliwości uzyskania oryginału wymagane jest mailowe potwierdzenie z uczelni partnerskiej, że nie są w stanie przesłać oryginalnego/podpisanego elektronicznie dokumentu;
  • dostarczyć poświadczenie pobytu potwierdzające datę faktycznego rozpoczęcia i zakończenia pobytu należy dostarczyć do DWM. Jeśli w ToR zostały zawarte również daty pobytu, oddzielny dokument tego typu nie jest wymagany. W przeciwnym wypadku do rozliczenia konieczny jest oryginał lub kopia wraz z wiadomością z uczelni partnerskiej o braku możliwości wydania oryginału;
  • wypełnić obowiązkowy raport on-line w systemie Komisji Europejskiej (link przesyłany przez system, po zakończeniu pobytu);
  • wypełnić końcowy test językowy w systemie OLS – jeśli dotyczył danego wyjazdu;
  • uzyskać dokument potwierdzający uznanie przedmiotów – wystawiany przez Koordynatorów Wydziałowych/Instytutowych na podstawie oryginału ToR. Oryginał zatwierdzonego dokumentu można odebrać w DWM po dopełnieniu pozostałych formalności związanych z rozliczeniem

 Wszystkich wyżej wymienionych formalności należy dopełnić w ciągu 30 dni od zakończenia pobytu. 

Pamiętaj:

  • Dokument poświadczający pobyt nie może być wystawiony z datą wcześniejszą niż 3 dni przed datą zakończenia stypendium (dokument wystawiony wcześniej jest uznawany za nieważny).
  • Liczba oraz nazwy przedmiotów, zawartych w Wykazie Zaliczeń (Transcript of Records) musi zgadzać się z tym, co zostało ustalone w LA (Before i During Mobility)!
  • Wypełnienie raportu on-line jest warunkiem koniecznym do rozliczenia wyjazdu - brak ankiety może skutkować koniecznością zwrotu całości stypendium.
  • Szczegółowe informacje dotyczące finansowania wyjazdów z programu ERASMUS+ znajdują się w Zasadach finansowych wyjazdów.
  • Jeżeli ubiegasz się o zwrot kosztów podróży (ze środków wydziału), musisz mieć oryginalny bilet, na którym jest cena (w przypadku podróży pociągiem lub autobusem) lub fakturę wystawioną na Uniwersytet w Białymstoku (w przypadku biletów lotniczych).
Pliki do pobrania
Lista umów, które obowiązywały w rekrutacji na wyjazdy w roku akademickim 2024/25
Dokumenty do pobrania - wyjazdy na studia 2023-2024
Deklaracja Green Travel 16.24KB [ .docx ]
Learning Agreement 2023 57.51KB [ .docx ]
Wersja papierowa dokumentu, stosowana kiedy utworzenie online learning agreement w USOS nie jest możliwe

Aplikowanie na wyjazdy w ramach BIP jest możliwe na 2 sposoby:

- udział w rekrutacji ogłoszonej na UwB na kursy, w których nasz Uniwersytet jest partnerem;

- udział w naborze otwartym, gdzie rekrutacja prowadzona jest bezpośrednio w uczelni organizującej BIP. Aby móc wziąć udział w naborze otwartym prowadzonym na uczelni zagranicznej należy uzyskać zgodę koordynatora wydziałowego, poprzez uzyskanie podpisu na formularzu zgłoszeniowym. Aplikowanie bez zgody koordynatora wydziałowego oznacza, że nawet w przypadku zakwalifikowania na BIP przez uczelnię partnerską przyznanie dofinansowania ze środków programu Erasmus+ i uznanie zdobytych punktów ECTS nie jest zapewnione.

Szczegółowe informacje znajdują się w zamieszczonych poniżej zasadach kwalifikacji.

W obu przypadkach obowiązuje zamieszczony poniżej formularz zgłoszeniowy.

Po uzyskaniu akceptacji zarówno koordynatora wydziałowego/komisji kwalifikacyjnej jak i uczelni przyjmującej należy się zgłosić do Działu Współpracy Międzynarodowej w celu uzyskania informacji o finansowaniu wyjazdu i procedurach związanych z podpisaniem umowy finansowej.

Pliki do pobrania
©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.